Principper for undervisning

Principper for undervisning i Hals Rideklub

I Hals Rideklub arbejder vi for at give dig de bedste oplevelser med ridesporten. Når du går til undervisning hos os, kan du regne med at møde dygtige undervisere, der gør deres allerbedste for at du både har det sjovt og udvikler dine evner på hesteryg.

I rideklubben har vi en række principper for undervisningen:

• Der er altid fokus på sikkerhed

• Du lærer noget hver gang, fordi underviseren er dygtig til at mærke præcis, hvor du er. I taler sammen om det nye, du lærer.

• Underviseren bestræber sig på at fordele undervisningstiden så ligeligt som muligt mellem rytterne.

• Du bliver en del af fællesskabet på holdet, og der er altid plads til smil og grin.

• Undervisningstiden udnyttes effektivt (det er dyrt at gå til ridning – som rytter skal du have mest muligt for pengene)

• Hvis du har mulighed for det, hjælper du med at strigle og sadle op eller sadle af.

• Du må meget gerne være i rideklubben, når du ikke selv har ridetime. Man lærer meget af at kigge på andres ridetimer og det er hyggeligt med hesteglade folk på gården. Du skal bare huske at overholde reglerne om sikker og rolig færden